رونق بخش ساخت و ساز تقاضای فولاد چین را افزایش داد


افزایش فعالیت های ساخت و ساز در چین در ماه می تاثیر زیادی بر رشد تقاضای داخلی فولاد در این کشور داشته است.

به گزارش پلاتس، در حالی که تولید فولاد خام در چین به بالاترین رکورد خود رسیده است، رونق فعالیت های ساخت و ساز که 55 درصد کل مصرف و تقاضای فولاد را تشکیل می دهد، زمینه لازم برای رشد و رونق تقاضای فولاد را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش تولید فولاد چین در ماه می با 5 درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن و 4 درصد افزایش نسبت به سال قبل روبرو شده و به 2.98 میلیون تن رسیده است. ولی افزایش تقاضا از سوی بخش مسکن و ساخت و ساز موجب شده است تا میانگین مارجین قیمت میلگرد در چین در ماه می به 71 دلار برسد. این رقم در ماه آوریل به 56 دلار رسیده بود.

آمارهای جدید نشان می دهد میزان فروش و ساخت و ساز مسکن در چین به ترتیب با رشد 9.7 و 2.5 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده است. این نخستین رشد بخش مسکن چین در سال 2020 به شمار می رود.

تقاضای فولاد در چین نیز در 5 ماه نخست امسال با افزایش چشمگیری روبرو شده است. البته در 5 ماه نخست امسال فروش و ساخت ساز مسکن در چین نسبت به سال قبل به ترتیب 12.3 و 12.8 درصد افت داشته است. 

سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها در اقتصاد چین نیز طی ماه می با افزایش روبرو شده ولی در ماه های ژانویه تا می 6.3 درصد افت داشته است، البته این رقم طی ماه های ژانویه تا آوریل بیش از 11.8 درصد افت داشت.

تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند که تقاضای فولاد در بخش ساخت و ساز در شش ماه دوم 2020 نیز قوی و مستحکم خواهد بود که عامل اصلی آن سیاست های محرک مالی و پولی دولت مرکزی چین است. 

البته برخی تحلیلگران نیز معتقدند که افزایش فروش مسکن در چین طی ماه می به خاطر تاخیر در برخی خرید و فروش ها طی ماه های فوریه و مارس به خاطر قرنطینه سراسری است. 

آمارهای رسمی نشان می دهد قیمت مسکن در 57 شهر بزرگ چین طی ماه می با افزایش روبرو شده و در 11 شهر قیمتها با کاهش همراه بوده و در 2 شهر نیز قیمتها تغییری نکرده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان