نکات مهم کنفرانس شرکت سرمایه گذاری غدیر


  • شرکت سرمایه گذاری غدیر در مورد نیروگاهها چنین اعلام نمود که یک بلوک سیکل ترکیبی مانند نیروگاه تولید برق خوزستان مپنا بطور معمول ، شامل دو واحد گازی 159 مگاواتی و یک واحد بخار 160مگاواتی است ، که جمعا ً حدود 478 مگاوات می باشد البته ، نمونه های دیگری در کشور نصب شده که هر بلوک شامل یک واحد گازی 305 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی است .مبلغ سرمایه گذاری در هر واحد گازی  بسته به نوع تکنولوژی بکار گرفته شده حدود 400 تا 450 یورو به ازای هرکیلو وات و هر واحد بخار سیکل ترکیبی حدود 600 تا 700 یورو به ازای هر کیلو وات برق تولیدی می باشد . 
  • در مورد رابطه سهامداری شرکت توسعه مسیر برق گیلان ، این شرکت سهامدار  تقریباً 100 درصدی شرکت مدیریت برق گیلان است . 
  • بهره برداری از شرکت زیر مجموعه صنایع آلومینیوم جنوب از بهمن ماه 1398 بصورت آزمایشی آغاز شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده و با خرید مواد اولیه تولید در طی سال 1399 افزایش می یابد و نهایتاً بهره برداری از این پروژه از سال 1400 با ظرفیت کامل انجام خواهد شد . 
  • مطابق با برنامه ریزی های انجام شده ، سهام تمامی شرکتهای زیر مجموعه که مستعد عرضه در بازار سرمایه باشد به تدریج در بازار بورس / فرابورس عرضه خواهند شد .
  • خالص ارزش دارایی های بورسی شرکت در تاریخ 31/03/1399 ، به ازای هر سم حدود 14،500 ریال می باشد . لازم به الذکر است در حال حاضر امکان ارزشگذاری دقیق داراییهای غیر بورسی وجود ندارد ، برای انجام این امر ، می بایست سهام این شرکت در بازار سرمایه جهت کشف قیمت عرضه گردد و یا از طریق کارشناس رسمی دادگستری ارزش گذاری شده و در نهایت خالص ارزش دارایی های غیر بورسی ارائه گردد . 
  • شرکت سرمایه گذاری غدیر در حال حاضر هیچ برنامه ای جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاریها  ندارد . 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان