نکات مهم اطلاع رسانی کنفرانس شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان


  • با توجه به اینکه شروع سال مالی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ابتدای بهمن ماه هر سال میباشد ، سهم این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون معادل 37،000 میلیارد ریال از کل مبلغ 229،800 میلیارد ریال ، اوراق بدهی منتشر شده بوده است . لازم به توضیح است این سهم در مدت مشابه سال گذشته معادل 26،500 میلیارد ریال از کل مبلغ 83،733 میلیارد ریال بوده است . 
  • شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در سه ماهه ابتدائی سال 1399 ، در 14،000 میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر شده مشارکت نداشته است . در مدت مشابه سال 1398 ، مبلغ 4،000 میلیارد ریال اوراق مرابحه توسط این شرکت منتشر شده که معادل 65 درصد حجم اوراق منتشر شده (6،133 میلیارد ریال) از کل بازار بوده است .
  • براساس مجوزهای دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار ، ارزش اسمی اوراق بهادار سرمایه ای در دوماهه اول سال 1399 معادل 153،176 میلیارد ریال بوده ، که شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در آن مشارکت نداشته است . در مدت مشابه سال گذشته نیز این شرکت مشارکتی در 10،029 میلیارد ریالی اوراق سرمایه ای منتشره نداشته است .
  • گفتنی است از ابتدای سال مالی 1399 ، این شرکت ، مشاور عرضه در افزایش سرمایه شرکتها به مبلغ 286،856،068 میلیون ریال پذیرفته است . 
  • در حال حاضر مجموع ارزش اسمی اوراق تامین مالی تحت بازارگردانی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان معادل 44،500 میلیارد ریال می باشد ، که از این میزان مبلغ 6،000 میلیارد ریال آن اوراق منتشر شده توسط دولت و مابقی آن را اوراق شرکتی تشکیل می دهد . 
  • پیش بینی درآمدهای  حاصل از فعالیت تعهد پذیره نویسی ، بازارگردانی و سرمایه گذاری برای سال مالی منتهی به 30/10/1399 به ترتیب 783،592 و 1،781،311 میلیون ریال می باشد . 
  • صندوق جسورانه رویش طی بیش از 3 سال فعالیت خود در 9 استارت آپ و کسب و کار نوپا سرمایه گذاری نموده و از یک استارت آپ نیز با فروش سهام خود خارج شده است . سبد صندوق جسورانه در دو حوزه سلامت و فناوری اطلاعات طبق امید نامه تقسیم بندی شده است . تیم صندوق به صورت روزانه در حال پایش کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها بوده و به بررسی درخواست های جذب سرمایه گذاری صندوق جهت شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری می پردازد .   بدین منظور طبق استراتژی جذب سرمایه از صندوق و باتوجه به پیشرفت چشمگیر محصولات حوزه سلامت صندوق الویت در تکمیل تعهدات سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه سلامت جهت تجاری سازی این محصولات ودر صورت وجود منابع و شناسایی فرصت مناسب ، سرمایه گذاری در یک الی دو استارت آپ جدید طی سال جاری خواهد بود . 
  • شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اقدام به فراهم آوردن زیر ساختهای لازم برای فعالسازی ظرفیت تامین مالی جمعی نموده است و تغییرات لازم در اساسنامه شرکت تامین سرمایه اعمال شده است و پذیرش سمت ” نهاد مالی ” در فرآیند تامین مالی جمعی در حال حاضر امکان پذیر است و اقدامات برای اخذ تاییدیه های لازم جهت پذیرش سمت ” عاملیت تامین مالی جمعی ” در حال انجام است . 
  • معافیتهای مالیاتی شرکت از منابع درآمدهای عملیاتی ، درآمدهای حاصل از سرمایه گذاریها می باشد .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان