افزایش واردات فولاد چین در 4 ماه نخست 2020


واردات فولاد چین در 2020

آمارهای رسمی گمرک چین نشان می دهد واردات فولاد این کشور در 4 ماه نخست 2020 میلادی با افزایش روبرو شده است. به گزارش پلاتس، افزایش قیمت و تقاضای فولاد در بازار چین نسبت به سایر بازارها موجب شده تا واردات این کشور طی ماه آوریل با افزایش همراه شود. پیش بینی می شود واردات فولاد چین در سه ماه سوم 2020 میلادی نیز روند صعودی داشته باشد چرا که سفارشات وارداتی توسط خریداران چینی در ماه ژوئن نیز با رشد و رونق خوبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش چین طی ماه های ژانویه تا آوریل 1.076 میلیون تن بیلت و 0.995 میلیون تن اسلب وارد کرده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ترتیب به کمتر از 70 و 20 هزار تن رسیده بود.  این گزارش افزود: چین در این مدت 0.995 میلیون تن ورق گرم فولادی وارد کرده که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

گرچه تقاضای فولاد در بازار چین نسبت به روزهای آغازین بحران کرونا با افزایش نسبی روبرو شده ولی سایر کشورهای جهان همچنان درگیر بحران کرونا و تبعات منفی ناشی از آن هستند.  افزایش تقاضای داخلی فولاد در بازار چین موجب شده تا این کشور هدف اصلی بسیاری از صادرکنندگان فولاد جهان قرار گیرد.

بازار فولاد چین در ماه های آوریل و می با رشد و رونق چشمگیری روبرو شده است چرا که بسیاری از پروژه های ساخت و ساز که در فوریه و مارس متوقف شده بود، بار دیگر از سر گرفته شده است.  با این حال فعالیت های ساخت و ساز از ماه ژوئن به خاطر فصل بارش های شدید تا حد زیادی کند و آرام شده است.

پیش بینی می شود کل واردات فولاد چین طی ماه های ژوئن تا اوت حدود یک میلیون تن افزایش یابد. تحلیلگران بر این باورند که تولید فولاد خام چین در ماه می فراتر از 89.09 میلیون تن در سال گذشته خواهد بود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان