تقویم اقتصادی هفته جاری: رویدادهای تاثیرگذار بر بازارهای جهانی

اخبار و تحلیل های اقتصادی سبدگردان مانی

پیش بینی می شود حجم مبادلات تجاری در بازارهای جهانی با توجه به آغاز سال جدید میلادی با کاهش روبرو شود چرا که نقدینگی با کاهش و نوسانات با افزایش روبرو خواهد شد.
به گزارش اینوستینگ، بازارهای مالی بر متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا متمرکز خواهد شد که قرار است روز جمعه منتشر شود. این مذاکرات مسیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده را مشخص خواهد کرد.
بر اساس این گزارش آمریکا طی روزهای آینده گزارش فعالیت صنعتی و شاخص اعتماد مصرف کننده را منتشر خواهد کرد.
در چین نیز سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای مربوط به بخش صنعتی هستند آن هم در شرایطی که نگرانی های زیادی درباره سلامت دومین اقتصاد بزرگ جهان وجود دارد.
5 رویداد مهم در بازارهای جهانی طی روزهای آینده عبارتند از:
یک: بازارهای بین المللی آغاز سال جدید را جشن می گیرد. بازارهای سهام در آمریکا اروپا بریتانیا سوئیس کانادا استرالیا نیوزلند و ژاپن تا روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود. این زمان از سال برای سرمایه گذاران سودآور خواهد بود چرا که از نظر تاریخی بورس وال استریت با افزایش مقطعی و کوتاه مدتی روبرو می شود. از سال 1950 تاکنون در 5 روز آخر هر سال و دو روز نخست کاری، شاخص اس اند پی 500 بورس وال استریت با رشد 1.3 درصدی روبرو شده است.
دو: متن مذاکرات نشست فدرال رزرو
متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر قرار است جمعه آینده منتشر شود. فدرال رزرو در نشست 11 دسامبر خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد. تازه ترین پیش بینی های اقتصادی نشان می دهد 13 نفر از 17 سیاستگذار فدرال رزرو آمریکا پیش بینی می کنند که حداقل تا سال 2021 میلادی نرخ بهره تغییر نخواهد کرد.
سه: انتشار آمارهای مهم بخش صنعت آمریکا
موسسه مدیریت عرضه آمریکا شاخص تولیدات صنعتی در ماه دسامبر را روز جمعه منتشر خواهد کرد. این آمارها وضعیت شفاف تری از بخش صنعت آمریکا را نشان خواهد داد آن هم در شرایطی که جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان ادامه داشته است. پیش بینی می شود شاخص تولیدات صنعتی آمریکا به 49 واحد رسیده باشد این رقم در ماه اکتبر به 48.1 واحد رسیده است.
4: شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا
این شاخص قرار است روز سه شنبه منتشر شود. پیش بینی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا به 128.2 واحد رسیده باشد این رقم در ماه اکتبر به 125.5 واحد رسیده است.
5: شاخص تولیدات صنعتی چین
فدراسیون خرید و لجستیک چین قرار است روز سه شنبه آمارهای مربوط به فعالیت بخش صنعتی را منتشر کند. پیش بینی می شود این شاخص از 50.2 واحد در ماه اکتبر به 50.1 واحد کاهش یافته باشد. شاخص Caixin manufacturing که بر شرکتهای متوسط و کوچک متمرکز است، روز پنجشنبه منتشر می شود. پیش بینی می شود این شاخص با 0.1 واحد کاهش به 51.7 واحد رسیده باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان