سیتی گروپ: قیمت نفت هرگز به ۱۰۰ دلار باز نخواهد گشت


تحلیلگران کامودیتی در بانک سیتی گروپ بر این باورند که قیمت جهانی هر بشکه نفت هرگز مجددا سه رقمی نخواهد شد.به گزارش بلومبرگ تحلیلگران سیتی گروپ در تازه ترین تحلیل خود اعلام کردند که قیمت جهانی نفت بار دیگر به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نخواهد رسید.

تحلیلگران این بانک افزودند :ایده نفت ۱۰۰ دلاری بیشتر شبیه یک مسأله فانتزی است تا واقعیت. در بلندمدت این مسأله بیشتر محتمل است که قیمت نفت برنت به ۴۵ دلار برسد تا اینکه قیمت نفت در ۶۰ دلار تثبیت گردد‌.در بدترین سناریوی ممکن تحلیلگران سیتی گروپ پیش بینی می کنند که رشد تقاضای فرآورده های نفتی به طور چشمگیری کاهش یابد و تقاضای نفت هرگز به سطح قبل از بحران ویروس کرونا نخواهد رسید.

شیوع ویروس کرونا موجب شده است تقاضای جهانی نفت بیش از یک سوم کاهش یابد. بسیاری از تحلیلگران شک و تردید دارند که تقاضای جهانی نفت به سطح پیش از بحران کرونا برسد.با این حال طرف تولید و عرضه جهانی نفت نیز با تهدیدهایی روبرو است. عربستان سعودی ظاهراً سایر اعضای اوپک را تهدید به آغاز مجدد جنگ قیمت نفت کرده است به شرطی که اعضای اوپک به تعهدات خود برای کاهش تولید پایبند نباشند.

گرچه تولید نفت اوپک ماه گذشته به پایین ترین سطح در ۳۰ سال اخیر رسیده است ولی ظاهراً این اقدام برای بازگرداندن رونق به بازار نفت کافی نبوده است.تحلیلگران سیتی گروپ بر این باورند که با توجه به پایین بودن هزینه های تولید این احتمال وجود دارد که با افزایش قیمت نفت به مرز ۴۵ دلار در هر بشکه تولید نیز بار دیگر افزایش یابد و این مسأله مانع بزرگی برای رشد بیشتر قیمت نفت در آینده خواهد بود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان