اقتصاد کالاها در سبدگردان مانی

تازه ترین آمارهای اداره گمرک چین نشان می دهد واردات نفت خام این کشور از 5 کشور بزرگ عرضه کننده یعنی عربستان سعودی، عراق، برزیل، روسیه و عمان طی ماه نوامبر به رکوردهای جدیدی رسیده است.
به گزارش پلاتز، واردات بزرگترین مصرف کننده نفت آسیا در ماه نوامبر به رکورد 11.18 میلیون بشکه در روز رسیده است.
صادرات نفت عربستان به چین در این مدت نسبت به سال قبل 25.1 درصد رشد داشته و به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه اکتبر به 1.99 میلیون بشکه رسیده بود.
واردات از روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین در ماه نوامبر بوده با 4 درصد رشد به 1.87 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در اکتبر به 1.8 میلیون بشکه رسیده بود.
صادرات عراق نیز به بیش از 1.42 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه ژوئن به 866 هزار بشکه و در اکتبر به 1.16 میلیون بشکه رسیده بود.
صادرات برزیل نیز در ماه نوامبر به 1.01 میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به رکورد قبلی در فوریه 4 درصد کاهش داشته است.
صادرات نفت عمان به چین نیز در ماه نوامبر به 935 هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به رکورد قبلی در دسامبر 2016 با رشد 5.7 درصدی روبرو شده است.
این آمارها نشان می دهد تعداد صادر کنندگان نفت به چین در نوامبر به پایین ترین حد در سالهای اخیر رسیده و 31 شرکت و کشور به چین نفت صادر کرده اند. این رقم در ماه آوریل به 41 مورد رسیده بود که بالاترین رقم در سال 2019 به شمار می رود.
این مساله نشان می دهد که عرضه کنندگان بزرگ نفت به دنبال افزایش سهم خود در بازار چین هستند . در نتیجه 5 عرضه کننده بزرگ نفت به چین در مجموع 64.7 درصد بازار این کشور را در نوامبر در اختیار داشته اند. این رقم در نوامبر سال گذشته به 54.5 درصد و در اکتبر به 59.6 درصد رسیده است.
واردات نفت چین در 11 ماه نخست 2019 نیز به 10.1 میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به سال قبل 10.1 درصد رشد داشته است. چین الان بزرگترین وارد کننده نفت جهان است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان