فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.
مقام های فدرال رزرو امریکا ضمن تثبیت نرخ بهره فعلی تاکید کرده اند که با توجه به پایین بودن نرخ تورم، احتمالا در سال آینده نیز نرخ بهره را تغییر نخواهند داد.
فدرال رزرو آمریکا در سال 2019 میلادی 3 بار نرخ بهره را کاهش داده است. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در پایان نشست روز چهارشنبه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده 1.5 تا 1.75 درصد حفظ کند.
فدرال رزرو آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سیاست پولی احتمالا برای مدت زمان نامشخصی بدون تغییر خواهد بود. ما کلیه تحولات اقتصادی مالی و پولی را زیر نظر داریم. کمیته به این جمع بندی رسیده است که سیاست پولی فعلی برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی و بازار اشتغال مناسب است و نرخ تورم نیز نزدیک به هدف مورد نظر ما یعنی 2 درصد قرار گرفته است.
این کمیته تحولات اقتصادی داخلی از جمله نرخ تورم و تحولات جهانی و بین المللی را به دقت زیر نظر خواهد داشت.
به نظر می رسد احتمال کاهش یا افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2020 میلادی بسیار پایین باشد. این در شرایطی است که در نشست سپتامبر 8 عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از عدم تغییر نرخ بهره در سال 2020 حمایت می کردند و در برابر 9 نفر خواستار افزایش یک بار یا بیشتر نرخ بهره بودند.
ولی در نشست شب گذشته تنها 4 عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو خواستار افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در سال آینده شده اند.
فدرال رزرو آمریکا همچنین پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور امسال به 2.2 درصد خواهد رسید. نرخ تورم آمریکا نیز سال 2019 میلادی را با 1.6 درصد رشد به پایان خواهد رساند و این رقم در سال 2020 میلادی به 1.9 درصد خواهد رسید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان