پیش بینی تحلیلگران اقتصادی از وضعیت سیاست های پولی آمریکا و اروپا در 2020


تحلیلگران و اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا در سال 2020 دست از سر نرخ ها برخواهند داشت.
به گزارش کیتکو، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا ترجیح می دهد در سال 2020 که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است، در سیاست های خود تغییری بوجود نیاورد.
با این حال، اگر هم قرار باشد فدرال رزرو سیاست های پولی اش را تغییر دهد، به عقیده برخی به سوی کاهش نرخ ها خواهد رفت. در خصوص بانک مرکزی اروپا، تقریبا همگان بر این باورند که آنچه واقعا قاره اروپا به آن نیازمند است، محرک مالی است.

پت اوهارا تحلیلگر ارشد بازار در این باره گفت: “هیچ بانک مرکزی نمی خواهد با سیاست های زود گذر در سال 2020 بازار را به چالش بکشد.” وی افزود: “بازار تا حدی با این فکر آسوده است که این جلسات بانک های مرکزی تاثیر هیجانی سال های قبل را به همراه نخواهد داشت.”

هرتغییری از سوی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا، در مقایسه با دیگر بانک های مرکزی برجسته جهان، به احتمال زیاد قیمت طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سیاست تزریق پول، به معنی افزایش احتمالی تورم است، و طلا معمولا برای مقابله با آن خریداری می شود. اقدامات این دو بانک نرخ تبدیل یورو-دلار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. چیزی که طلا به آن واکنش سریعی نشان می دهد.

فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را تغییر نداد در حالی که طی سال 2019 میلادی سه بار نرخ بهره را کاهش داده است.
آندرو هانتر، اقتصاددان ارشد آمریکایی در این باره گفت: “بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای آینده ای قابل پیش بینی ثابت نگه داشته است. و این بدین خاطر است که طی چند ماه گذشته، بارها اعلام کرده اند که قصد کاهش نرخ بهره را در سال 2020 ندارند مگر اینکه تغییر خاصی در چشم اندازشان حاصل شود.”

همچنین به عقیده برخی اقتصاد آمریکا همچنان در حال رشد است و به گفته نومورا گلوبال اکونومیکس، بانک مرکزی آمریکا ترجیح می دهد در سال 2020 که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش رو داریم، در سیاست های خود تغییری بوجود نیاورد.
با این وجود همچنان برخی موسسات سرمایه گذاری مثل TD Securities و Commerzbank انتظار دارند سال 2020 با کاهش نرخ بهره همراه باشد.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار گفت: “بنظرم پیش از انتخابات تا دوبار شاهد کاهش نرخ بهره خواهیم بود. با پایان فصل اول سال و یا در اوایل فصل دوم، اقتصاد آمریکا متزلزل خواهد شد. و این امر به فدرال رزرو این امکان را خواهد داد تا در اوایل فصل دوم نرخ بهره را کاهش دهد.”

تازه ترین نظرسنجی CME FedWatch نشان می دهد احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در سال 2020 میلادی به 51.5 درصد رسیده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان