چشم انداز مبهم بازار جهانی ال ان جی در سال 2020


تازه ترین تحلیل پلاتز نشان می دهد که افزایش ظرفیت تولید جهانی ال ان جی تا اواسط سال 2020 میلادی به پایان خواهد رسید.
این گزارش تحلیلی حاکی است رشد ظرفیت تولید ال ان جی در جهان طی سال آینده به پایین ترین سطح خود در 5 سال اخیر خواهد رسید. بیشترین ظرفیت جدید تولید در آمریکا خواهد بود و این یک آزمایش بزرگ برای بازار است که آیا توانایی مصرف ظرفیت جدید تولید را داراست یا نه. رشد تقاضای موثر نیز تا حد زیادی به پایین تر آمدن قیمتها بستگی خواهد داشت.
عمر خیوم مدیر پروژه صادراتی Annova LNG در تگزاس در این باره گفت: تا زمانی که بتوانیم در بازار خارج آمریکا رقابت کنیم، از این مساله متعجب و شگفت زده خواهم شد اگر صنعت ال ان جی آمریکا با اختلال و وقفه روبرو شود.
Platts Analytics پیش بینی می کند که حجم صادرات ال ان جی آمریکا از 7.6 میلیارد فوت مکعب در ماه جاری به 12.2 میلیارد فوت مکعب در سال آینده افزایش خواهد یافت. این رقم معادل رشد 60 درصدی صادرات آمریکا خواهد بود، صادرات آمریکا امسال نسبت به سال قبل نیز 65 درصد رشد داشته است. البته پیش بینی می شود صادرات آمریکا در دسامبر 2021 نسبت به دسامبر 2020 با افت 10 درصدی روبرو شود.
به نظر می رسد سرمایه گذاری بلندمدت در صنعت ال ان جی جهان چندان تحت تاثیر تحولات کوتاه مدت قرار نخواهد گرفت.
مساله ای که موجب نگرانی فعالان بازار شده ، وجود احتمالی مازاد عرضه است. مازاد عرضه فضا را برای عمل به تعهدات تجاری سخت و دشوار می کند. این گمانه زنی ها رو به افزایش است که بازار ال ان جی در حال گذار به سوی فشار عرضه است به جای رهاسازی تقاضا و این روند ریسک و خطر را از خریدار به فروشنده منتقل می کند. شرایط ضعیف بازار جهانی موجب افزایش این گمانه زنی ها شده است که آیا تولید ال ان جی در تاسیسات آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد؟
با توجه به اینکه قراردادهای بلندمدت با خریداران آسیایی طی سال های آینده منقضی خواهد شد، این مساله می تواند وضعیت عرضه جهانی ال ان جی را با چالش جدی روبرو کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان