تازه ترین تحلیل S&P Global Platts نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته با کاهش و ذخایر فرآورده های نفتی با افزایش روبرو شده است.
با افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه های آمریکا طی هفته گذشته، به نظر می رسد ذخایر نفت خام این کشور با کاهش و فرآورده های نفتی با افزایش روبرو شده باشد.
تحلیلگران پیش بینی می کنند که ذخایر نفت خام آمریکا در این مدت با افت 2.8 میلیون بشکه همراه شده باشد. ظرفیت عملیاتی پالایشگاه های آمریکا در این مدت با یک درصد افزایش به بیش از 92.9 درصد رسیده است.
سطح ذخایر نفت خام آمریکا نیز تا پایان هفته گذشته به 444.3 میلیون بشکه رسیده است که 2.4 درصد بیشتر از میانگین 5 ساله است. ذخایر نفت خام آمریکا معمولا در این فصل از سال با کاهش روبرو می شود چرا که پالایشگاه ها از فصل تعمیر و نگهداری بازگشته اند.
میزان نفت خام ورودی به پالایشگاه های آمریکا نیز از هفته منتهی به 11 اکتبر 1.36 میلیون بشکه در روز افزیش داشته است. تولید نفت آمریکا نیز در هفته گذشته به 12.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.
بر اساس آمارهای پلاتز واردات نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته به 6.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است، این رقم در آمارهای اعلام شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در 29 نوامبر حدود 6 میلیون بشکه در روز بوده است.
این در شرایطی است که ذخایر بنزین آمریکا طی هفته گذشته 3.3 میلیون بشکه و ذخایر میعانات نیز 2 میلیون بشکه افزایش داشته است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان