آژانس بین‌المللی انرژی: تقاضای جهانی نفت در پاییز افزایش خواهد یافت

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، تقاضای جهانی نفت در نخستین ماه پاییز ۱.۶میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی پیش ‌بینی کرد، تقاضای جهانی نفت پس از سه ماه متوالی کاهش به ‌خاطر شیوع سویه دلتای ویروس کرونای ، در نخستین ماه پاییز 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داشت و این روند افزایشی تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

این آژانس در تازه ترین گزارش بازار نفت، پیش‌ بینی خود از رشد تقاضا در کل سال 2021 را کاهش داده ولی اعلام کرد گسترش واکسیناسیون کرونا احتمالاً تقاضا برای نفت را در سه ‌ماهه پایانی سال جاری میلادی افزایش می‌ دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرده است که تقاضای جهانی نفت 5.2 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش خواهد یافت، یعنی حدود 110 هزار بشکه در روز کمتر از آخرین پیش ‌بینی این آژانس در ماه گذشته .

این آژانس در گزارش ماه اوت پیش ‌بینی کرده بود تقاضای جهانی نفت 5.3 میلیون بشکه در روز در 2021 و حدود 3.2 میلیون بشکه در روز در سال 2022 افزایش یابد.

 آژانس بین‌المللی انرژی طی ماه گذشته اعلام کرد محدودیت‌های رفت‌وآمد در آسیا برای مقابله با ویروس کرونای دلتا روند رشد تقاضای نفت در نیمه دوم 2021 را کاهش خواهد داد.

اوپک در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی حدود 4.2 میلیون بشکه در روز نسبت به 2021 افزایش یابد. این رقم 900 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی قبلی این گروه است.

انتهای پیام /

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان