آژانس بین المللی انرژی: شیوع کرونا تقاضای جهانی انرژی را امسال 6 درصد کاهش می دهد


آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی انرژی در سال 2020 میلادی با افت 6 درصدی روبرو خواهد شد که این رقم بیشترین افت در 70 سال اخیر خواهد بود.

به گزارش پلاتز، شیوع ویروس کرونا مهمترین عامل کاهش تقاضای جهانی انرژی در سال 2020 میلادی به شمار می رود.بر اساس این گزارش پیتر فریزر رئیس بخش بازارهای گاز، زغال سنگ و برق در آژانس بین المللی انرژی گفت: تقاضای جهانی انرژی احتمالا امسال نسبت به سال قبل به خاطر مسائل مربوط به کرونا با افت 6 درصدی روبرو خواهد شد. البته سوخت های فسیلی بسیار بیشتر از سوخت های غیرفسیلی از این بحران آسیب می بینند. 

این آژانس پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی زغال سنگ به خاطر تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصادهای در حال توسعه و کاهش نسبی قیمت گاز طبیعی در اقتصادهای توسعه یافته، با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد.در خصوص گاز طبیعی، این اثرات تا حد زیادی متعادل تر خواهد بود. تقاضای جهانی برای گاز طبیعی امسال با افت 4 درصدی روبرو می شود ولی در سال 2021 شاهد رشد و رونق تقاضا خواهیم بود. 

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی نفت نیز امسال با افت 8 درصدی روبرو می شود.  تقاضای جهانی برای انرژی هسته ای نیز با افت اندکی روبرو خواهد شد و تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر نیز تغییری نخواهد داشت.در خصوص تقاضای برق نیز پیش بینی می شود با افت 5 درصدی تقاضا در سال 2020 روبرو شویم. این بیشترین افت تقاضای برق جهان از بحران بزرگ دهه 1930 میلادی است. 

آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی می کند که آلاینده های دی اکسیدکربن در جهان امسال با افت 8 درصدی روبرو خواهد شد، این پایین ترین میزان تولید آلاینده ها در ده سال اخیر خواهد بود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان