تقویم اقتصادی هفته: 5 رویداد مهم و تاثیرگذار


تحلیلگران بین المللی بر این باورند که تحولات مربوط به روابط تجاری آمریکا و چین و همین طور روند برگزیت می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی طی روزهای آینده داشته باشد.
نخستین رویداد مهم هفته جاری،ارزیابی سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی از توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین است. چین روز یکشنبه اعلام کرده است که اعمال تعرفه های بیشتر علیه برخی کالاهای آمریکایی را متوقف می کند. این تعرفه ها قرار بود 15 دسامبر وضع شود. آمریکا و چین روز جمعه از دستیابی به فاز نخست توافق تجاری خبر داده اند.
بر اساس این توافق، آمریکا مدعی شده است که صادرات این کشور به چین طی دو سال آینده حدود 2 برابر خواهد شد و چین واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش خواهد داد.
دونالد ترامپ نیز گفته است که مذاکرات برای دستیابی به فاز دوم توافق تجاری نیز باید سریعا آغاز شود.
دومین رویداد مهم تحولات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که در انتخابات اخیر پارلمانی به پیروزی رسیده است، وعده داده تا 31 ژانویه برگزیت را نهایی کند.
مقام های ارشد دولت انگلیس نیز تاکید کرده اند که مهمترین اولویت لندن، اجرای برگزیت تا پایان ژانویه خواهد بود.
سومین رویداد مهم سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا است. این در شرایطی است که فدرال رزرو در نشست اخیر خود به اتفاق آرا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که شرایط اقتصادی ایالات متحده رضایتبخش است.
چهارمین رویداد مهم انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله تولیدات صنعتی، مسکن و شاخص اعتماد مصرف کننده ، درآمد و هزینه های شخصی و تولید ناخالص داخلی در سه ماه سوم 2019 است.
پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری نیز روشن شدن وضعیت اقتصاد آلمان خواهد بود. نگرانی های زیادی درباره احتمال رکود اقتصادی آلمان در سه ماه چهارم 2019 میلادی وجود دارد.
آمارهای مهم اقتصادی آلمان نشان خواهد داد که آیا بزرگترین اقتصاد منطقه یورو توانسته است از وقوع رکود جلوگیری کند یا نه.
تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد صادرات آلمان در ماه اکتبر با رشد 1.2 درصدی روبرو شده که این مساله توانسته است تا حدی نگرانی ها درباره رکود اقتصادی را کاهش دهد.
انتهای پیام /

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان