تولید شیل نفت آمریکا به پایین ترین سطح در دو سال اخیر رسید


تولید شیل نفت آمریکا دو سال

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید شیل نفت در ماه جولای به پایین ترین حد در دو سال اخیر خواهد رسید. به گزارش پلاتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تولید شیل نفت در ماه جولای با 93 هزار بشکه کاهش نسبت به ژوئن به 7.632 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این پایین ترین رقم در دو سال اخیر به شمار می رود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود درباره تولید ژوئن را نیز با 97 هزار بشکه کاهش به 7.725 میلیون بشکه در روز رسانده است.پیش بینی می شود تولید شیل نفت در منطقه Permian Basin با 20 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه قبل به 4.27 میلیون بشکه در روز برسد. این رقم در میدان نفتی West Texas/New Mexico نیز به 4.263 میلیون بشکه در ماه جولای خواهد رسید که پایین ترین سطح از ماه می 2019 میلادی خواهد بود.

تولید شیل نفت آمریکا در ماه مارس به اوج خود رسید و به 9 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. ولی پس از آن در پی شیوع ویروس کرونا و مازاد عرضه از سوی روسیه و عربستان که منجر به افت تقاضا و قیمت جهانی شد، تولید شیل نفت آمریکا نیز با کاهش شدیدی روبرو شده است. پیش بینی می شود تولید نفت آمریکا در هر 7 میدان بزرگ شیل در ماه جولای با کاهش روبرو خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود: تعداد چاه های نفت حفاری ولی تکمیل نشده این کشور در ماه می به 7591 حلقه رسیده که نسبت به آوریل 33 مورد کاهش داشته است. تعداد این چاه ها در ماه می 2019 میلادی به بالاترین حد خود یعنی 8673 حلقه رسیده بود. افت قیمت جهانی نفت موجب کاهش حفاری ها و فعالیت در صنعت شیل آمریکا شده است.

تحلیلگران انرژی بر این باورند که تعداد چاه های فعال در آمریکا تا سال آینده نیز افزایش چشمگیری نخواهد داشت. بر اساس آمارهای جدید طی هفته گذشته تنها 299 حلقه چاه نفت در آمریکا مشغول به فعالیت بوده که این پایین ترین رقم در تاریخ ایالات متحده به شمار می رود.

پیش بینی می شود اوایل سال 2021 میلادی تعداد حلقه های چاه فعال در آمریکا به تدریج افزایش خواهد یافت و تا سه ماه نخست 2023 میلادی به مرز 800 حلقه خواهد رسید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان