سازمان بین المللی انرژی: تقاضای جهانی زغال سنگ تا 2024 باثبات خواهد بود


سازمان بین المللی انرژی در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی زغال سنگ تا سال 2024 میلادی تحت تاثیر رشد تقاضادر هند و سایر کشورهای آسیایی با ثبات خواهد بود.
سازمان بین المللی انرژی افزود: گرچه تقاضای زغال سنگ در سال 2019 با کاهش روبرو می شود ولی این روند با توجه به رشد تقاضای سوخت به خاطر افزایش تقاضا در هند و سایر کشورهای آسیایی ، باثبات خواهد بود. این در حالی است که تقاضای زغال سنگ در آمریکا و اروپا با کاهش روبرو می شود.
تولیدکنندگان زغال سنگ در کلمبیا و آمریکا به خاطر کاهش واردات اروپا و رقابت از سوی شرکتهای روسی با چالش جدی روبرو خواهند شد. پیش بینی می شود تقاضای چین که نیمی از مصرف جهانی زغال سنگ را تشکیل می دهد، با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.
مصرف جهانی زغال سنگ در سال 2018 با رشد 1.1 درصدی روبرو شد، آن هم در شرایطی که زغال سنگ همچنان بزرگترین منبع تولید برق در جهان به شمار می رود و 38 درصد سهم در تولید برق را داشته است. تولید زغال سنگ در سال 2018 نیز با رشد 3.3 درصدی روبرو شده است. روسیه هند و اندونزی با افزایش تولید در سال 2018 مواجه شده اند.میانگین قیمت زغال سنگ در سال 2018 نسبت به 2016 بیش از 60 درصد رشد داشته است.
به نظر می رسد سیاست های اقلیمی می تواند وضعیت بازار جهانی زغال سنگ را طی سالهای آینده تغییر دهد. از سوی دیگر کاهش قیمت گاز طبیعی نیز می تواند عامل مهمی برای تغییر چشم انداز بازار زغال سنگ باشد. در نهایت چین تا سال 2024 میلادی مهمترین عامل تعیین کننده در بازار جهانی خواهد بود. در آمریکا و اروپا ، گاز طبیعی فشار زیادی بر تولید برق از زغال سنگ وارد می کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان