وابستگی آمریکا به واردات نفت خام با افزایش روبرو شد


تازه ترین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد واردات نفت این کشور در هفته گذشته با افزایش روبرو شده است.

Landscape image of a oil well pumpjack wiith an early morning golden sunrise and American USA red White and Blue Flag background.

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: واردات نفت این کشور طی هفته گذشته 37 هزار بشکه در روز بیشتر از هفته قبل از آن بوده و صادرات نیز 2.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش میانگین واردات نفت آمریکا در هفته گذشته به بیش از 5.5 میلیون بشکه در روز رسیده است که 37 هزار بشکه بیشتر از هفته قبل از آن بوده است.

صادرات نفت آمریکا نیز در این مدت به 1.8 میلیون بشکه در روز رسیده که 2.3 میلیون بشکه کمتر از هفته قبل از آن بوده است.

امارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد خالص واردات نفت در هفته گذشته به 3.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 واردات نفت آمریکا در یک ماه گذشته نیز به طور متوسط به 5.7 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم 404 هزار بشکه در روز بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

این در حالی است که صادرات نفت آمریکا در این مدت با حدود 2.8 میلیون بشکه کاهش در روز 564 هزار بشکه کمتر از سال گذشته بوده است.

 آمریکا طی سال‌های گذشته با کمک رشد تولید نفت شیل، یکی از تولیدکنندگان نفت برتر دنیا بوده و چین به یکی از از بزرگترین واردکنندگان نفت دنیا تبدیل شده است.

آخرین اطلاعات اداره آمار چین نشان می‌دهد این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی 49.66 میلیون تن نفت خام وارد کرده که 20.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام /

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان