پیش بینی بانک اچ اس بی سی درباره قیمت نفت در سال 2020


پیش بینی قیمت نفت سال 2020

بانک مشهور سوئیسی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره قیمت جهانی نفت در سال 2020 را افزایش داده است. به گزارش اویل پرایس، انتظارات مربوط به کمبود عرضه نفت در ماه جولای موجب شده است تا بانک اچ اس بی سی، پیش بینی خود درباره قیمت نفت در سال 2020 میلادی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش بانک اچ اس بی سی بر این باور است که میانگین قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا امسال به 34.60 دلار خواهد رسید. این بانک در پیش بینی قبلی خود میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا را 32.80 دلار اعلام کرده بود. بانک اچ اس بی سی همچنین پیش بینی خود درباره میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال را نیز در سال 2020 به 39 دلار افزایش داده است. این رقم نیز در پیش بینی قبلی این بانک 37 دلار اعلام شده بود.

پیش بینی قیمت نفت سال 2020

تحلیلگران اچ اس بی سی بر این باورند که کاهش چشمگیر تولید نفت موجب خواهد شد تا بازار جهانی انرژی طی ماه آینده با کمبود عرضه روبرو شود. بانک اچ اس بی سی افزود: پیش بینی ما این است که بازار نفت در ماه ژوئن به تعادل و ثبات برسد و در ماه جولای با کمبود عرضه روبرو خواهیم شد.

تحلیلگران موسسه ریستاد انرژی هم پیش بینی کرده اند که کاهش تولید اوپک پلاس موجب خواهد شد تا بازار نفت از ماه اوت با کمبود عرضه روبرو شود. بانک اچ اس بی سی افزود : علی رغم کاهش تولید اوپک پلاس و محدودیت های تولید در آمریکای شمالی، روند قیمت نفت همچنان به شدت نامطمئن است زیرا روند رونق و رشد تقاضای جهانی نفت هنوز به شدت نامطمئن است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمشاورهبازده سبدمشتریان